HomePortalRegisterLog in
Please follow the "Timeline" topic in "Announcement". Especially the historical characters! - Anne Boleyn
January 1533 - Henry & Anne Boleyn marry in a secret ceremony
March 1533 - Thomas Cranmer is appointed Archbishop of Canterbury.
May 1533 - Archbishop Thomas Cranmer declares the marriage of King Henry VIII and Queen Katherine of Aragon to be invalid
May 1533 - Thomas Cranmer validates King Henry VIII& Anne Boleyn's marriage
June 1533 - Coronation of Anne Boleyn
Summer 1533 - Sir Thomas Cromwell, Earl of Essex begins an investigation into the activities of Sir Thomas More
June 1533 - Parliament extinguishes Papal authority in England.
June 1533 - Mary Tudor, younger sister of Henry VIII, dies at Westhorpe, Suffolk.
July 1533 - It is reported that Thomas Howard, 3rd Duke of Norfolk and George Boleyn, caught up with the French court. While they were there both Henry Howard, Earl of Surrey and Henry Fitzroy, Duke of Richmond became violently sick, at the same time. Richmond was so ill, that for a while, it was feared he might die.
July 1533 - Pope Clement VII excommunicates King Henry VIII & his advisers (including Thomas Cranmer)
JSeptember 1533 - Anne Boleyn gives birth to Princess Elizabeth Tudor
November 1533 - Henry Fitzroy, Henry VIII's illegitimate son, marries Mary Howard (daughter of Thomas Howard, 3rd Duke of Norfolk) Anne Boleyn is said to have worked for this pairing.

Share | 

Garden

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AuthorMessage
Claude Valois
Queen of France

PostSubject: Re: Garden   Wed Jul 11, 2012 6:12 pm

Claude looked at Francois and she gave him a vain look and she let out a puff of breath certains hommes, sont veinard que leur épouse ne peut pas quitter leur mariage' she said as she glanced sideways at Francios, and she soon held her head up high and rolled her eyes 'toc amour peut parfois surmonter tristesse' she said and she looked at Francois for a reaction before looking away again.
Back to top Go down
François 1er de France
King of France

PostSubject: Re: Garden   Thu Jul 12, 2012 9:26 pm

François can't believe his own ears as she answer him this way without showing any respect to him and with this haughty behaviour, feeling very hurted by her insinuations about regretting to can't divorce from him, he estimate that she have really overstep limitations and answer her with anger.

Il suffit ! comme osez-vous me parler sur ce ton ? dois-je vous rappeler que suis votre roi ?!, et je n'écouterai pas davantage vos propos venimeux !, Si vous en êtes vraiment venue à me désaimer, pire, à me haïr tant que vous voudriez échapper à notre marriage, moi qui vous ait toujours aimée et traitée avec tant d'égards et de respect, et bien partez ! fuyez donc ! je ne vous retiendrai pas à présent que je connais vos sentiments à mon égard ! et le fond de votre pensée ! quittez ce château ! et allez vivre loin de moi en quelque autre endroit !
Back to top Go down
Claude Valois
Queen of France

PostSubject: Re: Garden   Fri Jul 13, 2012 11:22 am

Claude looked at Francois and she blinked a couple of times, trying to get back her vain posture but she remained shocked. She breathed in deeply and took Francois' hand and looked him in the eye 'François, te serait abandonner votre épouse, votre la reine, aussi facilement?' she asked and she let go off his hand, hesitantly 'pardonnez, mon..... she paused for a minute 'irrespectueux comportement, te doit connaître, i serait jamais quitter te pour un autre château, ni aurais-je quitter te pour la, pour la amour que je baissier te est à grande'.
Back to top Go down
François 1er de France
King of France

PostSubject: Re: Garden   Fri Jul 13, 2012 9:54 pm

François look in her eyes too with a penetrating glance, wishing to can read in her soul, feeling sad because he have feel that she don't have anymore feelings for him, her, his wife with whom he is married since so many years, he take a deep breath and answer her, with a unusual frankness.

A écouter vos insinuations, il semble que vous soyez malheureuse d'être ma femme et voudriez bien échapper à notre marriage, probablement parce que vous ne m'aimez plus, si vous m'avez jamais aimé, aussi je vous permet de partir, si c'est vraiment là votre désir.

He listen to her, doubtful about the sincerity of her apologize and her declaration of don't wanting to leave him, thinking that it's for her crown of queen, that she want to stay here, then he sigh and answer, disillusionned.

Eh bien, vous semblez avoir retrouvé la raison ... vous voulez rester, très bien, alors restez mais comportez-vous comme la femme du roi, que vous êtes.
Back to top Go down
Claude Valois
Queen of France

PostSubject: Re: Garden   Sat Jul 14, 2012 4:14 pm

Claude looked at him, searching his eyes for some minute and she looked away and sighed a little before looking back at him, not knowing of an answer she would usually keep her high tempered ways but this time, she knew she went a little to far 'François, je t'aime avec tout mon cœur. quand bien même te n'avez pas m'aimes dos' she paused for a moment and looked at him her eyes searching his for any emotion i serait, jamais laisser votre côté. Si vous l'aimez ou pas, te êtes collé avec moi. she said with honesty lingering in her voice.
Back to top Go down
François 1er de France
King of France

PostSubject: Re: Garden   Sat Jul 14, 2012 11:48 pm

François look at her attentively, seeing that she seem to realize that she have go too far since she don't show her usual proudness and have lost her bad temper, he feel reassured by what she tell, even if unsure of their sincerity, he tell with a voice that betray how hurted he still feel, as if these words and this nasty smirk have reveal suddenly what he did think and feel since a very long time.

Eh bien on peut dire que si vous m'aimez, vous ne le prouvez ni par vos actes ni par vos paroles, cependant je veut bien vous croire, même si ce n'était pas vrai, car j'ai du mal à vivre avec l'idée que la femme avec qui je suis marié et qui partage ma vie, mes repas et mes nuits depuis tant d'années, la mère de mes dix enfants, ne m'aime pas.

His eyes cross hers and he answer her.

Eh bien je préfère cela, vous êtes ma femme et votre place est à mes côtés ...
Back to top Go down
Claude Valois
Queen of France

PostSubject: Re: Garden   Sun Jul 15, 2012 7:17 pm

Claude looked at him her eyes hardening up again and she let out a puff of breath 'François, vous n'avez jamais aller voir mon chambres, comment pouvoir je vous aimez ou se sentent comme votre femme?' she asked with a raised eyebrow 'il est pas le droit que te à partager votre lit avec un putain, plutôt de votre femme. votre reine' she said and she looked away her face as hard as stone aswell as her gaze.
Back to top Go down
François 1er de France
King of France

PostSubject: Re: Garden   Mon Jul 16, 2012 6:36 pm

François who was softening up after her irrespectuous words, get cold toward her again as she asnwer him this and shake his head.

C'est complètement faux, je viens souvent vous rejoindre dans vos chambres, voilà pourquoi nous avons tous ces enfants, et si je viens moins souvent qu'avant, c'est à la demande du médecin qui m'a dit que toutes ces grossesses et ces accouchements successifs, particulièrement les jumelles, vous ont beaucoup épuisée et affaiblie et qu'il vaudrait donc mieux espacer les grosseses, pour préserver votre santé !

Stupefied and shocked by her words and air, he feel that she have overpass the limitations this time and decide that enough is enough.

Cela suffit madame ! la coupe est pleine ! ce comportement est inacceptable et indigne de votre rand de reine ! je suis le roi et je respecte mes devoirs d'époux, quoi que vous en disiez ! mais j'ai aussi le droit d'avoir des maitresses si ça me chante ! surtout quand vous êtes de si mauvaise compagnie ! A présent, je n'entenderai pas un mot de plus ! je refuse de vous tenir compagnie plus longtemps tant que vous n'aurez pas retrouvé vos esprits, aussi je continuerai cette promenade sans vous !

He turn his back to her and walk away from her, joining a group of lords and lady who turn to him and start to take with them, still feeling tense and , embarrassed at the idea that they have hear her making her venomous remarks to him like a harpy, but getting slowly relaxed as they distract him with some pleasant conversation and while talking, he continue his walk in their compagny, near to the lake, getting more and more far from her.

Back to top Go down
Claude Valois
Queen of France

PostSubject: Re: Garden   Wed Jul 18, 2012 5:16 am

Claude looked at Francis as he turned his back and she let a hurt look pass through her eyes as she called her ladies over and she breathed in deeply before turning off and walking away with grace and she walked back to her chambers.
Back to top Go down
Brigitte Rousselot
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Thu Jul 26, 2012 2:33 pm

Today was very beautiful day so I decided to take a walk and to explore the gardens a little more.The sun was shining brightly through the trees, and there was not a cloud in the sky.Birds are perched on tree branches, tweeting cheerful tweets that only they can decipher. A soft breeze blows gently through the trees. Their leaves flutter as the wind passes through them.I took a deep breath inhaling the sweet scent of the flowers.
Back to top Go down
Claude Valois
Queen of France

PostSubject: Re: Garden   Sun Sep 09, 2012 5:10 am

Claude left her chambers with a few of her ladies and ran into Lady Brigitte, whom she gave the day to have as she pleased. "Bonjour Lady Brigitte ! J'espère que vous dépensez votre jour de bonheur et de jouissance." She said.
Back to top Go down
François 1er de France
King of France

PostSubject: Re: Garden   Thu Sep 27, 2012 12:37 pm

François take a fast walk with some of his courtiers, then he leave the garden.

Last edited by François 1er de France on Thu Sep 27, 2012 8:21 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Brigitte Rousselot
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Thu Sep 27, 2012 5:51 pm

Claude Valois wrote:
Claude left her chambers with a few of her ladies and ran into Lady Brigitte, whom she gave the day to have as she pleased. "Bonjour Lady Brigitte ! J'espère que vous dépensez votre jour de bonheur et de jouissance." She said.

I curtsied low before the Queen.

''Votre Majesté!Oui,il est très belle journée.Puis-je faire quelque chose pour vous, votre majesté?''

I said politely with a smile on my face.
Back to top Go down
Marie Giovanni
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Sun Nov 11, 2012 1:33 am

Marie was happy here. She had always loved the French. How could she describe them? Well, one word that always popped into her head was, colorful, but they were also open minded, and friendly people, unlike, the English. Bah! The English were so dull, and boring........and yes they were gossipy and, cunning like Marie. But, she never did anything of the sort behind anothers back. When, she wanted something, or had something to say she would let the whole world know. And, that was one reason why her father had sent her because of how 'outspoken' she really was. That never bothered Marie. A small smirk formed upon her lips. Her father. Her father! HA! He is an idiot.....thinking sending her away is punishment......it's actually the greatest gift! The best gift he ever gave her.......it was her freedom. Everyone may fear her father, but she does not. She fears nothing. Marie stretched her arms out, arched her back, and yawned. Nothing has happened to do. Nothing at all. "Where is everyone? My lord......I'm quite bored. And, that is never good.....Marie Hoffman bored," she said, to herself out loud. Maybe someone would appear.....maybe not.
Back to top Go down
Christophe Sinclair
Soldier

PostSubject: Re: Garden   Sun Nov 11, 2012 5:16 am

He liked that the weather was cooler now, he'd always felt more at home when the cold breeze blew and leaves crunched underfoot. The gardens were kept in their pristine order no matter the season. Turning a corner he saw that familiar copper-colored hair and slim figure. He grinned. Marie. He drew his cloak's hood over his head and hid behind a tree very close to her, tossing a small pebble in her direction to get her attention.
Back to top Go down
Marie Giovanni
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Sat Dec 01, 2012 9:39 am

Marie looked at the pebble that was tossed her way. "Hmm, I wonder who that can be," she continued, lifted her skirts, and smirked as she saw Christophe," Well, well I never thought I'd see you in the gardens," she said, as she grinned devilishy, and walked over to him. She folded her arms over her chest, and smiled.
Back to top Go down
Christophe Sinclair
Soldier

PostSubject: Re: Garden   Wed Dec 05, 2012 12:16 am

He smiled back, leaning against the large oak tree, and pulled his hood back. "How are you enjoying your day, madame?"
Back to top Go down
Marie Giovanni
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Wed Dec 05, 2012 9:46 am

"It could be better. But, those maids of mine are as dumb as cows," she said, and crossed her arms over her chest. He was such a fun person to be around. She never knew what would happen,
Back to top Go down
Christophe Sinclair
Soldier

PostSubject: Re: Garden   Thu Dec 06, 2012 4:47 am

"I wonder what I may do to make your day more enjoyable," he mused out loud, taking her hand in his and leading her down a small path to an archway covered in late-blooming flowers. He took her face in his hands and kissed her.
Back to top Go down
Marie Giovanni
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Thu Dec 13, 2012 10:02 am

"Oh, you can do anything and make me happy," she said, then smirked. Marie followed Christophe down the small path, and bat her eyes at him, as he cupped her face, and let him kiss her. Marie returned the kiss. "You are a incredible man," she said, as she pulled back, and looked up at him.
Back to top Go down
Christophe Sinclair
Soldier

PostSubject: Re: Garden   Fri Dec 14, 2012 6:07 am

He chuckled, not really used to compliments but he'd take them if they came from Marie. She spoke her mind and he knew she was not one to use compliments for the sake of being polite. "And you, Marie are fascinating." A petal from a flowering branch had caught in her hair, he removed the pale pink petal. "See? Even in winter you are sprouting blooms. What sort of creature are you?" he asked, a playful smile on his face.
Back to top Go down
Marie Giovanni
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Sat Dec 29, 2012 12:50 am

"I know I'm fascinating," she said, jokingly. She folded her arms over her chest, and looked at Christophe as he pulled the petal from her hair. Marie leaned in, and replied," An angel."
Back to top Go down
Christophe Sinclair
Soldier

PostSubject: Re: Garden   Sat Dec 29, 2012 7:21 pm

Christophe chuckled at her response, noticing the playful glint in her eyes. "I can see that, then perhaps that makes me le diable.. the devil?" he said jokingly. "For I have the most sinful of thoughts when you cross my mind."
Back to top Go down
Marie Giovanni
Lady-in-waiting

PostSubject: Re: Garden   Wed Jan 09, 2013 6:05 am

"As, my mother always says.....I'm an angel with a sinful touch," she said, with a smirk. What man ever felt 'pure' when near her? None. And, that's what she loved most. She was any man's weakness.
Back to top Go down
Christophe Sinclair
Soldier

PostSubject: Re: Garden   Sat Jan 12, 2013 5:08 am

"Mon ange pécheur .. venez poser votre baiser chaud sur moi!" He grabbed her about the waist and pulled her to him.
Back to top Go down
Sponsored content

PostSubject: Re: Garden   

Back to top Go down

Garden
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 4Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» 110904 SM Town bringing k-pop stars to Madison Square Garden
» A Garden of frozen statues
» Circe's Garden
» Aunty Em's Garden Emporium (Medusa's Lair)
» 110901 SMTOWN NYC seating chart released, stage runway layout unveiled