Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Please follow the "Timeline" topic in "Announcement". Especially the historical characters! - Anne Boleyn
January 1533 - Henry & Anne Boleyn marry in a secret ceremony March 1533 - Thomas Cranmer is appointed Archbishop of Canterbury. May 1533 - Archbishop Thomas Cranmer declares the marriage of King Henry VIII and Queen Katherine of Aragon to be invalid May 1533 - Thomas Cranmer validates King Henry VIII& Anne Boleyn's marriage June 1533 - Coronation of
Anne Boleyn Summer 1533 - Sir Thomas Cromwell, Earl of Essex begins an investigation into the activities of Sir Thomas More June 1533 - Parliament extinguishes Papal authority in England. June 1533 - Mary Tudor, younger sister of Henry VIII, dies at Westhorpe, Suffolk.
July 1533 - It is reported that Thomas Howard, 3rd Duke of Norfolk and George Boleyn, caught up with the French court. While they were there both Henry Howard, Earl of Surrey and Henry Fitzroy, Duke of Richmond became violently sick, at the same time. Richmond was so ill, that for a while, it was feared he might die. July 1533 - Pope Clement VII excommunicates King Henry VIII & his advisers (including Thomas Cranmer) JSeptember 1533 - Anne Boleyn gives birth to Princess Elizabeth Tudor November 1533 - Henry Fitzroy, Henry VIII's illegitimate son, marries Mary Howard (daughter of Thomas Howard, 3rd Duke of Norfolk)
Anne Boleyn is said to have worked for this pairing.
Posts : 482 Join date : 2011-11-26 Location : Paris, France
Subject: Re: Salle des fêtes Fri Jan 20, 2012 11:35 pm
François enter the room with his wife, followed by their children, he look around with a air of satisfaction, noticing that the table is ready, that there is many dishs full of food, bottles of wine and fruits juice and that, in the back of the room, the musician are ready to play. He smile and join the table with his family, they sat around the table, letting a place free for Charles Brandon by his side, he order to the servents to start to serve them the drinks in waiting for the duke's arrival.
Brigitte Rousselot Lady-in-waiting
Posts : 73 Join date : 2011-11-25 Age : 35 Location : France
Subject: Re: Salle des fêtes Sat Jan 21, 2012 2:27 am
I enter In the hall after King and Queen, and I sit in my place with others ladies,waiting impatiently Duke arrival.
Charles Brandon Duke of Suffolk
Posts : 6664 Join date : 2011-11-24 Age : 47 Location : England
Subject: Re: Salle des fêtes Sun Jan 22, 2012 6:06 pm
"Charles entered in the hall and bowed with his head. A servant guided him until King's table. He noticed a very pretty young girl while walking and smiled at her. Once reached royal table, he bowed deeply and sat at his place next Francis"
Votre Majestè...c'est magnifique...
Brigitte Rousselot Lady-in-waiting
Posts : 73 Join date : 2011-11-25 Age : 35 Location : France
Subject: Re: Salle des fêtes Sun Jan 22, 2012 8:10 pm
He entered in hall and I couldn't help myself and not smile.I heard many things about him,but nobody told me that he is so handsome,now I understand why all ladies are so excited about his arrival.As he walked to the table he smiled at me and I smiled back blushing a little.
François 1er de France King of France
Subject: Re: Salle des fêtes Sun Jan 22, 2012 8:55 pm
François turn to Charles as he enter the room, he smile and nodd to him.
Ah, vous voilà, bonsoir monsieur le duc, je suis ravi que cela vous plaise.
He gesture to the free place by his side and tell him warmly.
Venez donc vous assoir à côté de moi.
Then he clap in his hands and tell out loudly.
Que le festin commence !
Immediatly, the servent rush in kitchen and the musicians start to play music.
Subject: Re: Salle des fêtes Sun Jan 22, 2012 9:53 pm
"Charles glanced around and smiled back at him"
Votre festins sont toujours merveilleux et très amusant. Mais je ne voix pas votre fascinante Reine...
"He answered, nodding to a servant who was pouring him some wine"
Subject: Re: Salle des fêtes Sun Jan 22, 2012 10:58 pm
François smile to him as the servent comme back with dishs full of appetizing food in extravagant presentations, they put it on the long table and began to fill everyone's plate.
Et la fête ne fait que commencer !
He reflect after Charles sentence's end, guessing some attraction for his wife in his voice, he estimate it harmless since he don't doubt of Claude's vertue and faithfulty, so he simply answer him.
Ma femme est un peu souffrante, elle a préféré rester alitée, j'espère qu'elle recouvra vite la santé.
He start to eat his food and look around at all the beautiful ladies around the table and add.
Mais la présence féminine ne manque pas, voyez toutes les belles dames qui nous entourent.
He wink to him and giggle, naughty ideas in his mind, then take another mouthful of food.[/color]
Subject: Re: Salle des fêtes Sun Jan 22, 2012 11:08 pm
"Charles looked at him, a bit disappointed"
Oh...surement. Elle est très jeune...
"Then he kept on eating, glancing towards door and hoping secretely to see her"
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 12:28 am
François take a sip of her wine, feeling a bit worried for his wife who have a weak health lately and nodd.
Elle est encore jeune, oui, mais toutes ces grossesses successives, surtout les deux dernières l'ont affaiblie et elle est devenue de constitution fragile, elle a de plus en plus besoin de se reposer dans sa chambre même le jour et on a dû alléger ses responsabilités quotidiennes en tant que reine.
He sigh, the air grave.
J'espère qu'elle recouvra bientôt toute sa santé.
He take another sip of wine, then a mouthful of his food and glance to his daughter Louise, smile to her, amazed to see how much she grow beautiful and look like her mother, he smile to her, then turn to Charles and notice that he look at the door as if he did wait for someone.
Attendez-vous quelqu'un ?, nous sommes déjà au complet.
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 6:14 pm
"He turned suddenlly towards him"
Oh...mais non. Je...je regarde tous ce belle femmes qui sont ici. Je suis ravi...
"He answered, giggling"
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 6:53 pm
François smile and answer him, a glint of mishief in his eyes.
Tant mieux, je fais toujours au mieux pour recevoir mes invités dans les règles de l'art à la francaise.
He look around at the beautiful ladies around the tables, then turn to him, chuckle and add.
Je ne me lasse jamais de contempler toutes ces belles dames qui fleurissent ma court !
He giggle, glance to his eldest daughter, gesture to her with a proud air and tell to Charles.
Ma fille aïinée devient une des plus belles femmes de la court, j'espère bien la marier à un prince ou à roi dans quelques années.
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 7:25 pm
"He looked at Louise and smiled tenderly at her"
Mais oui...vous etes très belle, ma princesse. Comme votre mère. Elle va bientôt trouver un bon mari...
"He added, turning to Francis"
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 8:12 pm
François smile to Louise, pleased by Charles's words to his daughter, eat a few mouthfuls of his plate, then he turn to Charles, a serious air on his face and tell him.
Nous pouvons parler à présent, dites-moi ce dont votre roi veut me parler.
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 8:24 pm
"Charles nodded, after taking a sip from wine"
Certainement, Majestè. Votre cousin...Il veut en savoir plus sur Cardinal Wolsey et Cardinal Campeggio. Ils étaient ici d'un traité de paix. Vous vous souvenez?
"He asked, looking intently at him"
Subject: Re: Salle des fêtes Mon Jan 23, 2012 9:16 pm
François listen to him attentively while finishing his plate, take a sip of wine and nodd.
Oui bien sûr, le cardinal Wolsey, je le connais très bien c'est un grand ami de la France et un ami personnel aussi, quand à Campeggio, j'ai eu beaucoup moins l'ocasion de le connaitre, mais je me rappelle très bien de lui.
He smile and add.
Ah oui c'est pendant la signature de cet important traité de paix que j'ai rencontré le cardinal campeggio, c'était aussi la première fois que je rencontrai mon cher cousin le roi et j'avais organisé plusieurs jours de fêtes grandioses pour le célébrer !
He reflect and ask.
Dites-moi ce que votre roi voudrais savoir à leur propos, plus exactement.
Subject: Re: Salle des fêtes Tue Jan 24, 2012 12:35 am
"He leaned his back against chair, looking at him"
Quelle est votre opinion au sujet de Campeggio, Majestè?
"He asked directly, looking carefully at his face"
Subject: Re: Salle des fêtes Tue Jan 24, 2012 2:13 pm
François look in Charles's eyes intensely, while being in deep reflexion, then answer him.
Campeggio ? eh bien justement il est difficile de se faire une opinion sur cet homme-là, il a un abord courtois et affable, mais on dirait que ça cache quelque chose.
He rub his chin and add.
Il ne me parait pas très franc et d'instinct, personnellement je n'aurai pas trop confiance en un homme de cet sorte.
He take a sip of his wine and add.
Et c'est l'homme du pape, son bras-droit, il travaille pour lui avant tout et je pense que le saint-père doit lui donner des objectifs bien précis lorsqu'il rencontre des rois comme moi ou votre roi.
Subject: Re: Salle des fêtes Tue Jan 24, 2012 6:06 pm
"He nodded thoughtfully, then he turned to him again"
Et...dites moi, Majestè: pourrait vous dire la même chose au sujet de Wolsey?
Subject: Re: Salle des fêtes Tue Jan 24, 2012 8:34 pm
François reflect to Charles's question, he have sincere affection and respect for the cardinal, but he he doubt heavely that he could succed in giving his divorce to the king Henry, he take a deep breath and answer.
Monsieur le cardinal Wolsey est très différent de Campeggio, c'est un homme très intelligent et un diplomate très compétent et influent et c'est un ami de la France, même un ami personnel, aussi je ne dirai rien qui puisse lui nuire.
He reflect, rub his chin and add.
Mais la tâche que mon cher cousin lui a confié, l'annulaton de son marriage, que je souhaite personnellement car elle est dans l'intérêt de mon pays, est très délicate et difficile à bien des points de vues et je crains que ce ne soit ... au dessus de ses capacités.
Subject: Re: Salle des fêtes Tue Jan 24, 2012 8:47 pm
"He took a sip from wine, before asking"
Vous pensez que le Roi, il doit prendre soin de son divorce...personnellement, donc?
Subject: Re: Salle des fêtes Wed Jan 25, 2012 7:56 pm
François finish his wine, bite in some bread, look at him, hesitating, then answer him.
Oui, je pense que s'il veut vraiment obtenir l'annulation de son marriage, le meilleur moyen, le plus rapide et le plus sûr est de le prendre par lui-même, je ne pense que quelqu'un d'autre puisse le lui donner et il risque de devoir patienter encore des années pour rien.
He bite in his bread again and add.
Moi-même, si j'étais à sa place, j'obtiendrai l'annulation de mon mariage ou le divorce par moi-même et en ne comptant sur personne d'autre.
Subject: Re: Salle des fêtes Wed Jan 25, 2012 8:01 pm
"He nodded and smiled pleased"
Merci beaucoup, Votre Majestè. Je vous ont été très utiles. Votre cousin...il se fie beaucoup de votre avis...
"He smiled again and kept on eating his meal"
Subject: Re: Salle des fêtes Thu Jan 26, 2012 9:49 pm
While listening to entertaining music that musicians play, François smile and answer him.
Je suis heureux d'entendre cela, je me fie aussi à ses avis bien entendu and si mon avis peut l'aider dans cette importante affaire, j'en suis ravi.
François take a sip of his wine then eat his bread with a bit of good cheese and he ask him in a lighter and warm tone.
Est-ce que le faste de la court de France vous a manqué ? vous allez pouvoir en profiter à votre guise pendant tout votre séjour ici et surtout ce soir.
He giggle.
Subject: Re: Salle des fêtes Thu Jan 26, 2012 10:05 pm
"He looked around hall, admiring many french ladies. He glanced at brunette girl who smiled at him before"